למה לגייס אשראי לעסק כשאפשר ולא כשצריך?

בעלי עסקים רבים לא הפנימו את הערכים האמיתיים שבליווי מקצועי בתהליך הגיוס הטעות הזו גורמת לדחיית הבקשות של מאות בעלי עסקים מדי שנה

ניהול נטו | זאב הרשקוביץ, מנכ”ל משותף |

פעמים רבות קראנו את המשפט שעדיף לגייס אשראי כשאפשר ולא כשצריך… אבל היי, אם אני לא צריך עכשיו אז למה לגייס עכשיו?

שאלה מצוינת. התשובה העיקרית היא כי נותני האשראי נותנים לעסקים מטריה ביום שמש.

זו האמת הפשוטה ואנחנו כאן כדי להבהיר את הנושא.

מה זה אומר?

משמעות הדבר היא שכשמצב העסק שלכם טוב ולא בהכרח זקוק לאשראי באופן מיידי, זו נקודת הזמן הנכונה לגייס אשראי ולשים אותו בצד לשעת צורך או להשקעה. במקרה כזה הריבית המשולמת בגין ההלוואה הינה כמו פרמיה של ביטוח.

למה זה חשוב?

נותני האשראי (בנקים, חברות כרטיסי האשראי וגופי אשראי חוץ בנקאיים) רוצים לראות עסקים מצליחים ולתת אשראי בעיקר להם כדי להבטיח שהכסף שהם נתנו גם יחזור אליהם עם ריבית.

אם העסק לא מתנהל לפי ה”ספר”, ה”תיאבון” לתת אשראי יורד משמעותית.

איך זה עובד?

כשעסק חווה גידול מהיר (מעל 15% גידול שנתי), מבחינת נותן האשראי, זה לא דבר חיובי. נותן האשראי רואה צריכה רבה של אשראי (ויש צריכת אשראי כשמשלמים משכורות בשוטף ומקבלים תשלום מהלקוחות בשוטף + 60 או 90), ומניח שהעסק בצניחה ולא בצמיחה.

גם במקרים בהם הייתה לעסק תקופה של כמה חודשים מאתגרים והוא צריך הלוואה, נותן האשראי לא רואה את זה באור חיובי.

אם העסק רוצה לגדול אבל הנתונים שלו לא מסתדרים “לפי הספר” שנותן האשראי עובד איתו,  או במילים אחרות לא “מתיישב” טוב בנוסחאות שלו, שמנסות להכניס תחתיהן את כל סוגי העסקים, בכל שלבי הצמיחה, בכל הענפים, ובכל התקופות, זה לא חיובי.

בנוסף, בעקבות הרגולציה המוגזמת שהמערכת עוברת בעשור האחרון, נוצרה מדיניות של אשראי רק לעסקים יציבים ובטוחים יותר. אם בעבר החזרת הוראת קבע אחת בגין אין כיסוי מספיק (אכ”ם), לא הייתה משנה הרבה, וכנ”ל החזרה של שיק אכ”ם אחד בחשבון הפרטי, או שעברו יותר מ 3 חודשים מאז שחזר, כיום נתונים כאלו כמעט פוסלים קבלת אשראי.

מה ניתן לעשות?

לאור הסיבות האלו, המצב האופטימלי לקחת אשראי, הוא בנקודה שהכל מסתדר יפה, העסק צומח לאיטו, מרוויח נחמד, מחזיר הלוואות מזה תקופה, לבעלים יש הון אישי, העסק נראה טוב בדו”ח חיווי האשראי, תנועות הבנק שלו נראות מסודרות וללא חריגות, העסק צובר ותק, אין החזרות שיקים או הוראות קבע בחשבון וכן הלאה. ככל שהעסק מסתדר עם עוד ועוד מהפרמטרים, הסיכוי לקבל את האשראי גדל.

לכן זה נחשב ממש חוק ידוע בעבודה מול בנקים ונותני אשראי אחרים, שאשראי לוקחים כשאפשר ולא כשצריך, מאחר שכשתצטרך, לרוב לא תקבל. על מנת להגדיל סיכוי לקבלת אשראי, יש חשיבות גבוהה “לעבוד” על מנת שדרוג האשראי של העסק יהיה גבוה ככל הניתן. תירוצים כבר לא מתקבלים.

במצבים כאלו, כפי שלא תעזו לרכוש רכב ללא בדיקה או לגשת לבית משפט ללא ייצוג הולם, כך לא מגייסים אשראי ללא מומחה שיבין את הצורך ויכין את הדברים בהתאם לנהלים ולתקנות המתאימות וכל זה על מנת למקסם את הבקשה עבורכם. לכן מגייס אשראי מקצועי יחסוך לך המון זמן, כאב ראש וכסף רב.

חושבים לגייס אשראי לעסק? אם הגעתם עד פה, אנחנו יודעים שהתשובה היא כן!

לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו, הירשמו עכשיו >>

נשמח לעמוד לשירותכם לבחירת האשראי העדיף והנכון עבור העסק שלכם

מאמרים קשורים