האם כדאי להגיש בקשה לקרן באופן עצמאי?

בעלי עסקים רבים לא הפנימו את הערכים האמיתיים שבליווי מקצועי בתהליך הגיוס הטעות הזו גורמת לדחיית הבקשות של מאות בעלי עסקים מדי שנה

לאחרונה נתקלנו במספר בעלי עסקים שתהו: “מדוע אני זקוק לסיוע בהגשת בקשה לקרן לעסקים קטנים?” הם אמרו והמשיכו “להכין תכנית עסקית אני יודע, לאסוף מסמכים זה לא בעיה, אז למה לשלם לחברה חיצונית שתעשה זאת עבורי?” על פניו – צודקים. למה “לבזבז” אלפי שקלים על משהו שאפשר לעשות לבד?

הטעות הזו גורמת לדחיית הבקשות של מאות בעלי עסקים מדי שנה – בעלי עסקים שלא הפנימו את הערכים האמיתיים שבליווי מקצועי בתהליך הגיוס: הגדלת הסיכויים לקבלת ההלוואה, הגדלת הסכום המאושר וידע בניהול התהליך.

בפשטות: כשלוקחים יועץ מקצועי – מגדילים את הסיכויים: עורך דין טוב מגדיל את הסיכוי לזכות בתביעה בבית המשפט, יועץ מס טוב מסייע בהקטנת תשלומי המס ויועץ אשראי טוב מגדיל בעשרות אחוזים את הסיכויים לקבל הלוואה, מגדיל את סכום הכסף המאושר ודואג להלוואה בתנאים טובים יותר (כך שלעתים החיסכון בריבית גבוה מעלות הייעוץ).

בהגשת בקשה לבנק או לגוף אחר בגיוס מימון יש מספר שכבות, ובשוק ניתן למצוא מספר דרגות של שירות: הגשה עצמאית; הסתייעות במעו”ף או ביועץ רגיל; הסתייעות בחברה מקצועית.

הגשה עצמאיתמעו”ף / ייעוץ בסיסיליווי מקצועי
איסוף ומילוי טפסיםVV
ניתוח יכולת החזר מקצועיV
הכנה וליווי לפגישהV
דחיפה וקידום התהליךV
איתור מקור מימוןV
מו”מ לגבי תנאי האשראיV

בטבלה אפשר לראות כי ההבדל היחיד בין הגשה באופן עצמאי לבין הגשה תוך קבלת ייעוץ בסיסי היא אך ורק ברמת המסמכים. מכך עולה, שייעוץ בסיסי הוא פחות משתלם, מה שמותיר אותנו עם בחירה בין הגשה עצמאית לבין קבלת ליווי מקצועי.

כמובן שמי שחשוב לו להשיג תוצאות ולהגדיל את הסיכויים, יבחר בליווי מקצועי, כאשר החסרון של אפשרות זו נעוץ במחיר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ליווי מקצועי באמת טומן בחובו חיסכון בריבית ובבטחונות (בהשוואה להגשה באחת משתי האפשרויות האחרות), כך שהעלות הריאלית של השירות היא נמוכה משמעותית.

כעת נותרה השאלה: איך מבדילים בין יועץ מקצועי לבין “חאפר”? על כך בפוסט הבא שלנו

מאמרים קשורים