הלוואה לרכישת אחוזים בחברה קיימת / הלוואה כדי להיכנס כשותף

האם הקרן מעמידה מימון לרכישת מניות, במידה ורוצים להיכנס כשותפים בחברה קיימת. התשובה לכך היא כן ולא

אחת השאלות הנפוצות בעניין הקרן לעסקים קטנים היא – האם הקרן מעמידה מימון לרכישת מניות, במידה ורוצים להיכנס כשותפים בחברה קיימת. התשובה לכך היא כן ולא, ונסביר:

קרן הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה מעמידה הלוואות לארגונים בלבד, ולא לאנשים פרטיים. כשאדם פרטי או חברה (“חברה A”) מעוניינים לרכוש פחות מ- 100% מפעילות קיימת (“חברה B”), אז נוצר מצב שההלוואה נלקחת בחברה A (הקונה), בעוד החזר ההלוואה תלוי בביצועיה של חברה B (המוכרת).

נוצרת כאן סיטואציה בה הבעלים המקורי של חברה B, שמוכר חלק מהפעילות למשקיע מחברה A, מקבל תזרים של כסף אל החברה מבלי לשאת באחריות כלשהי, וזוהי סיטואציה שיוצרת פתח לתרגילים וקומבינות.

לפיכך, הקרן מעמידה הלוואות אך ורק לחברות או אנשים אשר מבקשים לרכוש 100% מפעילות מסוימת, ולא אחוז אחד פחות מזה. אם קיים צורך כדי להיכנס שותף חלקי בלבד – הקרן לעסקים קטנים איננה פתרון ישים.

חשוב לדעת כי הלוואה לרכישת פעילות עסקית היא עד תקרה של 30% מסך המכירה. זאת אומרת: אם עסקת מכירת החברה מגיעה ל- 1 מיליון ₪, אז ההלוואה למטרה זו לא תעבור את רף 300 א’ ₪.

יחד עם זאת, ניתן להפריד בין המכירה של הפעילות עצמה לבין מכירה של נכסים נלווים, כגון מלאי, ציוד ונכסים אחרים. לפיכך, ניתן להציג את תכנית ההשקעות בצורה כזו שתאפשר את הגדלת הסכום המבוקש לטובת עסקת הרכישה.

מאמרים קשורים